logoif.jpg

Profile promotorskie

dr Paweł Walczak

19.04.2023

Zainteresowania badawcze:

  • interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem,
  • children studies,
  • filozofia dzieciństwa,
  • filozoficzne/aksjologiczne podstawy praw dziecka,
  • aretologiczne i aksjologiczne podstawy etyki zawodowej psychologa/pedagoga/nauczyciela,
  • metodyka nauczania filozofii i etyki.

Najważniejsze publikacje:

  1. Wychowanie jako spotkanie: Józefa Tischnera filozofia człowieka jako źródło inspiracji pedagogicznych, Kraków 2007.
  2. Analysis of the State of Research on the Effectiveness of the Philosophical Inquiry Method, „Przegląd Badań Edukacyjnych” 2021, vol. 32.
  3. Why piaget does not philosophize? Critical discussion of Gareth B. Mathews with the piagetan concept of cognitive development, „Childhood & Philosophy” 2019, vol. 15.
  4. Dziecko i filozofia. Spór o filozofowanie dzieci, „Analiza i Egzystencja” 2017, nr 38.

Proponowane tematy:

  • etyka:
    • aksjologia,
    • aretologia,
    • psychologia moralności,
    • etyka zawodowa;
  • filozofia człowieka:
    • współczesne koncepcje człowieka (personalizm, filozofia dialogu, fenomenologia, egzystencjalizm, posthumanizm);
  • doradztwo filozoficzne:
    • historyczne i współczesne źródła doradztwa filozoficznego,
    • metodyka philosophical counceling,
    • dialogiczne metody w doradztwie i coachingu;
  • filozoficzne i kulturoznawcze badania nad dzieciństwem i parentingiem
  • metodyka nauczania filozofii i etyki

Uwagi

  • Brak

Informacje o promotorze

Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego" POWR.03.05.0-00-00-Z014/18